בשנים האחרונות היקפי הכספים המושקעים על ידי תאגידים וחברות עסקיות בתחום השיווק הדיגיטלי הולך וגדל.
אם בעבר עיקר תקציב השיווק והפרסום הופנה לערוצי המדיה המסורתיים כדוגמת טלווזיה, רדיו, עיתונות מודפסת ופרינט הרי שהיום יותר ויותר תקציבים מופנים לרשת החברתית, למדיה הדיגיטלית, לקמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם, לבניית אתרי אינטרנט ואתרי תדמית ולהשקעה במוניטין ברשת.
במסגרת עבודת הביקורת שלנו בחברות עסקיות וארגונים ציבוריים, נמצאו פעמים רבות כשלים מהותיים ביכולת הבקרה, השליטה והפיקוח של הנהלת הארגון על פעילותה של מחלקת השיווק הדיגיטלית ו/ או על פעילות יועצים וספקי משנה אשר אחראים על הטיפול במדיה החברתית
לצורך כך בנינו תוכנית ביקורת ייעודית לעולם השיווק הדיגיטלי והמדיה החברתית.
תוכנית ביקורת המבוצעת על ידי אנשי מקצוע, בעלי ניסיון רב בתחום השיווק, פיתוח אתרים, הדיגיטל והרשתות החברתיות הפועלים בצוותא עם אנשי הביקורת הפנימית בהתאם לכללים המקצועיים המקובלים בעולם הביקורת.
הביקורת כוללת ארבעה מרכיבים עיקריים :
רכיב ראשון – בחינת תאימות ותפקוד אתר אינטרנט
- בדיקת חווית המשתמש באתר האינטרנט UX ו – UI
- בחינת תקינות כלי מעקב
- בדיקת תאימות למנועי חיפוש ורספונסיביליות
- הגדרות ויישום POP UP
- בדיקת עמידה בצרכי נגישות
- בדיקת היתכנות המרה ותקינות טפסי צור קשר
- בדיקת תפקוד, מהירות תגובה ואבטחה SSL
רכיב שני – מוניטין ברשת
- מיפוי הביטויים העיקריים הרלוונטים לפעילות העסקית
- בחינת דרוג וציון משתמשים בגוגל ביחס למתחרים
- בחינת מיקום במנוע חיפוש (גוגל) ביחס למתחרים ברמה ארצית ועל פי איזורים גאוגרפיים / מגזרי אוכלוסיה)
- בחינת חשיפה לתכנים של החברה באופן אבסולוטי ובהשוואה למתחרים
- מיפוי הסיקור התקשורתי (חיובי או שלילי)
- בדיקת חוזק אתר (DA)
- בחינת ארכיון משפטי
רכיב שלישי – רשתות חברתיות
- מערבות קהל היעד (engagement) ברשתות החברתיות Facebook, אינסטגרם, ליקדין גוגל עסקים וכו'.
- בדיקת זמן תגובה לפניות גולשים
- קיומן של כלי בקרה על רשתות חברתיות ותיוג (monitor).
- בחינת איכות השיח במדיה החברתית – Sentiment analysis
רכיב רביעי – קמפיינים ממומנים
- עמידה ביעדים והמטרות של כל קמפיין
- בחינת יחסי המרה
- בחינת איכות הלידים שהתקבלו
- בדיקת יעלות (עלות –תועלת)
- הטמעת כלי צביעת לקוחות (Tag Remarketing)
חשוב להדגיש, הביקורת מתייחסת למידע הקיים ברשת האינטרנט ובמדיה החברתית בנקודת זמן מסוימת. יחד עם זאת, ביצוע ביקורות חוזרות ומעקב בתדירות קבועה (אחת לחצי שנה/ שנה) מאפשר לבחון גם תהליכים ושינויים על פני תקופה ארוכה.