ביקורת פנימית בעמותות
ביקורת פנימית בעמותות שונה בהיבטים רבים מביקורת שמתבצעת בחברות עסקיות / ציבוריות. עמותה מעצם הגדרתה פועלת ללא מטרות רווח, לשם יעוד ציבורי ומסתמכת לרוב על גיוס תרומות או כספי תמיכות.
בעבר, לא היתה קיימת מחויבות חוקית למנות מבקר פנימי לבחינת פעילות העמותות ובמרבית המקרים, עמותות שמינו מבקר פנים עשו זאת כתוצאה מדרישה של רשם העמותות, דרישות של תורמים או חשבי משרדי הממשלה.
כיום, לאחר כנסתו לתוקף של סעיף 14 לחוק העמותות, כל עמותה שמחזור ההכנסות השנתי שלה גדול מ- 10 מיליון ₪, מחויבת במינוי מבקר פנימי.
לאור כל זאת בנינו במשרד תוכנית ייעודית לעמותות
"תוכנית ביקורת עם רגש"
"תוכנית ביקורת עם רגש" כוללת:
- עריכת סקר בקרה פנימית למיפוי תהליכי העבודה העיקריים בעמותה
- בניית תוכנית ביקורת שנתית ורב שנתית מבוססת סקר הבקרה.
- בדיקת עמידה בדרישות רשם העמותות והרגולציה הרלוונטית.
- ליווי וסיוע להנהלה, חברי ועדת הביקורת וועד העמותה.
- עריכת ביקורת פנימית בחברה.
היתרונות בהפעלת "תוכנית ביקורת עם רגש " הינם :
- ביקורת הכוללת סיוע ומענה אנושי למנהלים, עובדים, מתנדבים ותורמים.
- ליווי שוטף של העמותה ולא רק ביקורת על פעילות שבוצעה בעבר.
- מתן דגש על אפקטיביות הפעילות ויעילות לצד תקינות ניהולית ומנהלתית.
- מתן מידע / מענה טוב יותר לחברי הוועד וחברי ועדת הביקורת על מנת שיוכלו לבצע את עבודתם.
למשרדנו ניסיון של מעל ל-10 שנים בביקורת פנימית בעמותות ובארגוני המגזר השלישי הפועלים במדינת ישראל בשלל תחומי החיים, רווחה, בריאות, חינוך, סעד וטיפול באוכלוסיות מיוחדות.
אנחנו מיישמים הלכה למעשה שיטות עבודה בה המבקר הפנימי מהווה חלק אינטגרלי בלתי נפרד מהארגון הפועל בשיתוף פעולה וסינרגיה מלאה עם מנהלים, עובדים וחברי הנהלה, תוך ביצוע עבודת ביקורת במקצועיות, הגינות ויושרה.
מטרתנו לסייע ככל הניתן לארגון להשיג את מטרותיו ביעילות ואפקטיביות מרביים, תוך שמירה על מנגנוני בקרה מובנים, נהלים, חוקים ודרישות רגולטוריות.