- מבוא
- חשב המשרד אחראי לביצוע תקציב המדינה בהתאם לחוקים ולתקנות ובהתאם להוראות ולכללים המנחים את משרדי ממשלה.
- מבקר הפנים במשרד אחראי לוודא שפעולות הארגון הנן תקינות מבחינת השמירה על החוק, על הניהול התקין ועל טוהר המידות, בהתאם לתכנית העבודה השנתית המאושרת על ידי המנהל הכללי של המשרד.
- מטרת ההוראה – להגדיר קווים מנחים להסדרת מערכת היחסים בין חשב המשרד למבקר הפנים במשרד.
- הנחיות לביצוע
- בהתאם לחוק הביקורת הפנימית, התשנ"ב-1992 ובהתאם להוראת תכ"ם, "הגדרות פעילות מבקר הכספים בחשבות", מס' 5.1.2 – תיערך הביקורת הפנימית בחשבויות המשרדים על ידי מבקר הכספים ועל ידי יחידת הביקורת באגף החשב הכללי ובהתאם להוראת תכ"ם, "הגדרות פעילות היחידה לביקורת חשבויות בחשב הכללי", מס' 5.1.1.
- נוכח חשיבות שיתוף הפעולה בין החשב למבקר הפנים של המשרד ונוכח המטרה המשותפת של בקרה ושמירה על מינהל תקין, יסייע חשב המשרד למבקר הפנים במשרד במתן מידע ובמסמכים הנדרשים, כגון חוזים עם קבלנים, פרטים על התקשרויות, מכרזים וכדומה.
- המסמכים יימסרו בהתאם לנהלים שייקבעו בין חשב המשרד למבקר הפנים, תוך שמירת עצמאותו של חשב המשרד.
- במקרים שבהם ראה מבקר הפנים צורך (במסגרת עבודת ביקורת הנוגעת בעיקרה לתחומי העבודה של המשרד ולא של חשבות המשרד) לבחון גם תהליכים כספיים משלימים אשר נוגעים לפעילות החשבות – יפנה ליחידת הביקורת של החשב הכללי.
- אם נענתה יחידת הביקורת לפניית מבקר הפנים, תעדכן האחרונה את חשב המשרד ככל שנסיבות הביקורת מאפשרות זאת.
- הביקורת תיעשה על ידי יחידת הביקורת של החשב הכללי.
- מסמכים ישימים
- חוק הביקורת הפנימית, התשנ"ב-1992.
- הוראת תכ"ם, "הגדרות פעילות היחידה לביקורת חשבויות בחשב הכללי", מס' 5.1.1.
- הוראת תכ"ם, "הגדרות פעילות מבקר הכספים בחשבות", מס' 5.1.2.