נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה ולדיון בהן
לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985
בתוקף סמכותי לפי סעיף 3א(ו) לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה־1985 (להלן ־ החוק), ובהתייעצות עם היועץ המשפטילממשלה, אני קובע נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן, כמפורט להלן:
1. הגדרות
בנוהל זה–
"בקשת תמיכה" – בקשה שמגיש מוסד ציבור לקבלת כספי תמיכה לפי סעיף 3 א' לחוק;
"דיווח לא נכון" ־ נתונים שמסר המוסד ושעל פיהם שולמו למוסד כספי תמיכה בעד פעילות מסויימת, כולם או חלקם, אובמקרה של פעילות שבוצעה טרם הדיווח, גם אם אושרו כספי תמיכה כאמור וטרם שולמו, התגלו כבלתי נכונים;
"הוצאות הנהלה וכלליות" – כפי שסווגו בהתאם להוראות החשב הכללי;
"הפרשי הצמדה וריבית" – כהגדרתם בחוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961;
"ועדת תמיכות" ־ ועדה שהוקמה לפי סעיף 8;
"החשב הכללי" – החשב הכללי במשרד האוצר או סגנו שהוא הסמיכו לכך;
"המבחנים" ־ המבחנים שנקבעו לפי סעיף 3א(ה) לחוק;
"מוסד ציבור" או "מוסד" – גוף שאינו מוסד ממוסדות המדינה, הפועל למטרה של חינוך, תרבות, דת, מדע, אמנות,רווחה, בריאות, ספורט או מטרה דומה;
"מנהל כללי" – לרבות מי שממלא בפועל תפקיד דומה;
"מערכת מרכבה" – מערכת ממוחשבת להגשת בקשות לתמיכה באמצעות המרשתת (האינטרנט);
"מקורות עצמיים" – מקורות כספיים שאינם תמיכה ציבורית;
"משרד" ־ כל משרד ממשרדי הממשלה, לרבות יחידת סמך של משרד כאמור;
"הנוהל הקודם" – נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן;
"עלות מעביד" ־ עלות השכר הכוללת עבור המעביד, כולל שכר ברוטו וניכויי החובה והרשות שהוא מפריש בגין העסקתהעובד;
"שימוש בלתי נאות" – שימוש בכספי תמיכה שהוענקו, כולם או חלקם, שלא לפעילות שלשמה ניתנו הכספים או שלאבהתאם לתנאים ולהתחייבויות שלפיהם ניתנו;
"שכר" – כלל ההכנסות מעבודה לפי פקודת מס הכנסה בתוספת עלות מעביד;
"תמיכה לפי משתתפים" – תמיכה הניתנת בזיקה למשתתפים מסוימים המזוהים על ידי מוסד הציבור ומדווחים על ידולמשרד התומך;
"תמיכה לפי פעילות" – תמיכה שאינה תמיכה לפי משתתפים;
"תמיכה ציבורית" – מקורות כספיים שהם תמיכות או הקצבות מתקציב המדינה, מתקציב תאגיד שהוקם לפי חוק,מתקציב רשות מקומית או מכספי עזבונות לטובת המדינה שאינן במסגרת של רכישת שירותים.
2. פרטי בקשה לתמיכה
(א) מוסד ציבור המבקש לקבל תמיכה ממשרד יגיש למשרד בקשה בכתב על גבי טופס שיקבע החשב הכללי, כפישיפורסם בהוראות התכ"מ (תקנון כספים ומשק) הנוגעות לעניין.
(ב) טופס הבקשה יכלול פרטים בדבר מוסד הציבור ובעלי תפקידים בו, וכן תיאור מפורט ומנומק של הפעילות שבעדהמבוקשת התמיכה וסכומה.
(ג) הבקשה לתמיכה תהיה חתומה בידי מורשי החתימה של המוסד.
(ד) מורשי החתימה יאשרו בחתימתם את נכונות פרטי הבקשה והמסמכים המצורפים אליה, וכן כי הבקשה אושרה בידיהגורם המוסמך במוסד הציבור; כן יצהירו מורשי החתימה כי לא ידוע להם על בקשות תמיכה נוספות של מוסד הציבוראשר לא צוינו בבקשה במועד הגשתה.
(ה) מוסד ציבור המגיש בקשה לתמיכה בפעם הראשונה, או בפעם הראשונה באמצעות מערכת מרכבה, יצרף לבקשהאת המסמכים האלה:
- תעודה של רישום כתאגיד מאת הרשם הנוגע לעניין ואם לא קיימת תעודה כזו לסוג התאגידים שעליו נמנהמוסד הציבור ־ אישור מאת עורך הדין של מוסד הציבור בדבר המעמד המשפטי של המוסד;
- מסמכי היסוד המעודכנים של המוסד (תקנון וכיוצא בזה);
- אישור מעמד המוסד במשרדי מס ערך מוסף;
- אישור מהבנק או מרואה החשבןן של המוסד בדבר חשבון הבנק של המוסד שאליו תועבר התמיכה;
- הסכמה בלתי חוזרת של מוסד הציבור לכך שהבנק ימסור פרטים על חשבונות הבנק וכן על פעולות, תנועותונתונים בחשבונות אלה, לנציגי המשרד או לנציגי החשב הכללי; ההסכמה תהיה למתן מידע המתייחס לתקופההמתחילה בשנה הראשונה שבה קיבל מוסד הציבור תמיכה מן המדינה; לשם כך יצרף מוסד הציבור מכתבהרשאה לבנקים שבהם מתנהלים חשבונותיו, המעיד על כך שמוסד הציבור –(א) מרשה לנציג המשרד או לנציג החשב הכללי, אשר יציג אישור מאת המנהל הכללי של המשרד או מאת החשבהכללי, לפי העניין, לדרוש ולקבל מן הבנק פרטים על חשבנות הבנק וכן על פעולות ותנועות שבהם ונתוניםלגביהם;
(ב) פוטר, למען הסר ספק, את הבנק מכל חובה שבדין לעניין סודיות כלפי משרדי הממשלה והחשב הכללי בקשרלחשבונותיו;
(ג) יודע שהסכמה לפי פסקה זו היא תנאי לאישור התמיכה ולקבלת התמיכה ולכן בלתי חוזרת, וכל הודעה סותרתשתינתן לאחר מכן לא תהיה תקפה לכל דבר ועניין;
- כל המסמכים המנויים בסעיף קטן (ו).
(ו) בכל בקשה לתמיכה, ולא יותר מפעם בשנה, יצרף המוסד את המסמכים האלה:
- עדכון למסמכים האמורים בסעיף קטן (ה), אם היה;
- הדו"ח הכספי המבוקר של המוסד לשנה האחרונה שבעדה היה חייב בעריכתו על פי דין או לפי הוראות הרשםהנוגע לעניין;
- דו"ח המפרט את הוצאות ההנהלה והכלליות של המוסד: החשב הכללי יקבע את מתכונת הדוח, היקפו והפרטיםהכלולים בו;
- דו"ח המפרט את עלויות השכר של חמשת מקבלי השכר הגבוה ביותר, כולל ציון תפקידם במוסד, בשנתייםשקדמו לשנה שבעדה מבוקשת התמיכה ועלויות כאמור הצפויות בשנה זו;
- תקציב מאושר או הצעת תקציב של המוסד (כולל פירוט מלא של ההכנסות וההוצאות השונות) לשנת הכספיםשבעדה מתבקשת התמיכה, כפי שיקבע החשב הכללי;
- אישור ניהול ספרים ואישור ניכוי מס במקור מרשויות מס הכנסה;
- מוסד ציבור שהוא עמותה, יצרף אישור מרשם העמותות על ניהול תקין; מוסד ציבור שהוא תאגיד שאינו למטרותרווח ושאינו עמותה (כגון הקדש), יצרף אישור על ניהול תקין מו הרשם המתאים לפי דין; לעניין זה, "אישור ניהולתקין" ־ כפי שהורה הרשם הנוגע לעניין, אם הורה כאמור;
- דיווח על צדדים קשורים על גבי טופס שקבע החשב הכללי;
- דוח מקורות ושימושים, על גבי טופס שקבע החשב הכללי;
- לגבי מוסד שנתמך בשנה קודמת – דוח ביצוע תקציב לשנה שהסתיימה במתכונת שיקבע החשב הכללי;
- חוות דעת רואה חשבון על נכונות פרטי הבקשה, דוח הוצאות הנהלה וכלליות ופירוט עלויות השכר של חמשתמקבלי השכר הגבוה במוסד, בנוסח שקבע החשב הכללי בתיאום עם לשכת רואי החשבון;
- אם התמיכה המבוקשת מיועדת לרכישת מקרקעין או מבנה, או להקמת מבנה, או לשיפוץ מבנה קיים, יצורפולבקשה, לפי העניין:(א) נסח רישום או הוכחת בעלות, חכירה או זכות אחרת, כדלהלן:
(1) במקרקעין של מבקש התמיכה ־ כמפורט בתוספת; בדיוני ועדת התמיכות על מתן אישור לפי טור ה'לתוספת, ישתתפו גם חשב המשרד והיועץ המשפטי של המשרד בעצמם;
(2) במקרקעין שהוקצו על ידי רשות מקומית –
(א) אישור זכותה של הרשות המקומית בקרקע, כמפורט בפסקת משנה (1);
(ב) אישור מאת היועץ המשפטי של הרשות המקומית כי המקרקעין הוקצו לפי נוהל הקצאת קרקעות ומבניםללא תמורה או בתמורה סמלית, או שהוקצו כדין באופן אחר;
(ג) אישןר משרד הפנים לעסקה במקרקעין, אם היתה חייבת באישור כאמור;
(ב) אישור כי הנכס נקי מכל שיעבודים או עיקול או התחייבות להסרתם, או אישורים חלופיים כמפורט בתוספת;בדיוני ועדת התמיכות על מתן אישור לגבי פרט 2, על דרישה (ג) בטור א׳ לתוספת, ישתתפו גם חשב המשרד והיועץהמשפטי של המשרד בעצמם.
(ג) היתר בניה, למעט לגבי פעולות בינוי שאינן מצריכות היתר בניה לפי כל דין ואולם מקום שלשם קבלת היתרהבניה נדרש מוסד הציבור לבצע את הפעילות לשמה מיועדת התמיכה שהוא מבקש, לא יהווה היתר הבניה תנאי מחייבלהגשת בקשת התמיכה או אישורה, ובלבד שלא תשולם תמיכה למוסד הציבור קודם הצגת היתר בניה תקף אלא אם כןנקבע אחרת במבחני התמיכה;
(ד) לגבי רכישת מקרקעין או מבנה – הערכת שמאי מוסמך בנוגע לערך הרכישה; לגבי הקמת מבנה – הערכת מהנדסאת עלות הבניה.
3. התחייבות מוסד
(א) בעת הגשת בקשת התמיכה יתחייב המוסד באמצעות הציבור הנתמך מורשי החתימה שלו, על גבי טופס שייקבעלצורך זה, כי –
- התמיכה תשמש אך ורק למטרה אשר לשמה ניתנה;
- לא יעביר מכספי התמיכה למפלגה או לסיעה, לא יעשה שימוש בכספי התמיכה בקשר עם תעמולת בחירות ולאיכלול את שמה של מפלגה או סיעה במודעות או בפרסומים או באירועים שלו;
- לפי דרישת המשרד ובהתאם להנחיותיו, כפי שנקבעו במבחני התמיכה, יציץ באופן סביר את עובדת תמיכתהמשרד בפעילות הנתמכת;
- יעמוד בכל התנאים לקבלת תמיכה הקבועים בנוהל זה ובתנאים האחרים שקבע המשרד בנוגע לתמיכה;
- אם התמיכה מיועדת לאפשר רכישת מקרקעין או מבנה או הקמת מבנה או שיפוץ מבנה קיים למטרה מסויימת–(א) יתחייב המוסד לפעול כמפורט בסעיף 10(א), זולת אם תפטור אותו ועדת התמיכות מרישום זיקת הנאה אוהערת אזהרה, כאמור בסעיף 10(ב);
(ב) במשך כל תקופת השימוש במבנה או במקרקעין השימוש יהיה אך ורק בהתאם למטרות התמיכה וכי המבנהאו המקרקעין בעד רכישתם, הקמתם או שיפוצם, לפי הענין, ניתנה התמיכה, לא יושכרו או יועברו לכל גוף אחרולכל מטרה שהיא זולת המטרות כאמור;
- יפעל על פי מדיניות הממשלה בנוגע לשכר, ייעול וחסכון כפי שתיקבע ותפורסם מזמן לזמן;
- ימציא למשרד במשך שנת הכספים דיווחים כספיים ואחרים בקשר לשימוש בתמיכה במועדים ובמתכונת שהורההמשרד;
- יאפשר למבקרים ומפקחים מטעם הממשלה לבקר במשרדיו ובמתקניו ןלעיין בספרי החשבונות שלו;
- יחזיר למשרד את יתרת התמיכה שלא שימשה למטרה אשר לשמה ניתנה, או את מלוא התמיכה אם התברר כילא היה זכאי מלכתחילה לתמיכה, ולפי דרישת המשרד ־ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית;
- הוא מסכים לכך שככל שיתברר למשרד כי מוסד ציבור לא עמד בתנאים ובהתחייבויות שנקבעו בקשר לתמיכה אולא היה זכאי מלכתחילה לתמיכה, יגבה המשרד ממוסד הציבור את הסכומים ששולמו לו ביתר או את מלואהסכומים שהוא חייב למשרד, לפי העניין, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מן המועד שבו החלו להיות משולמיםביתר, בהתאם לסעיף 199;
- כי הוא מודע להוראות נוהל זה בכלל ובפרט להוראות לענייו שינוי, עיכוב או הפסקת התמיכה כמפורט בסעיפים13 עד 19 וכן כי הוא מודע להוראות מבחני התמיכה לפיהם הוא מגיש את בקשת התמיכה ומבצע את הפעילותשבעדה הוא מבקש תמיכה;
- הוא מודע לכך שהמשרד רשאי להקטין, לעכב או להפסיק את מתן התמיכה או מימון אחר אם לא קויימו כלהתנאים או ההתחייבויות בקשר למתן התמיכה, או אם הופחת תקציבו עקב מדיניות כלכלית, הכל בהתאם לאמורבנוהל זה ולהוראות החשב הכללי כפי שיקבעו מזמן לזמן.
(ב) בנוסף להתחייבות מוסד הציבור הנתמך לפי סעיף זה, יתחייבו גם מורשי החתימה של המוסד והמנהל הכללי שלו,בהתחייבות אישית לקיים פיקוח נאות ולנקוט אמצעים סבירים שימנעו את הפרת ההתחייבות, ולהשבת כספים במידתהצורך ביחד ולחוד עם המוסד הנתמך, על פי המפורט בסעיף 199(ג).
4. בקשה לתמיכה בסכום נמוך
(א) לבקשה לתמיכה בסכום עד 30,000 שקלים חדשים, יצורפו המסמכים האמורים בסעיף 2(ה)(1), (2), (4) ו-(5)לענין החשבון שאליו יועברן כספי התמיכה, וכן המסמכים האמורים בסעיף 2(ו)(2), (6) ו-(77).
(ב) שר האוצר רשאי לעדכן מזמו לזמו את הסכום הנקוב בסעיף קטן(א); עדכון כאמור יפורסם ברשומות.
5. פרטים ומסמכים נוספים
החשב הכללי וועדת התמיכות רשאים לדרוש מכל מוסד ציבור המבקש תמיכה פרטים או מסמכים נוספים, כפי שייראהלהם לצורך הדיון בבקשה.
6. פרסום ומועד להגשת בקשה לתמיכה
(א) המשרד יפרסם מודעה בדבר האפשרות לקבלת תמיכה לפי ההוראות שלהלן:
- משרד שבהצעת תקציבו נכלל סכום לתמיכה במוסדות ציבור, יפרסם הודעה בשני עיתונים יומיים בעלי תפוצהארצית, מהם אחד לפחות הנמנה על שלושת העיתונים בעלי החשיפה הרחבה ביותר (להלן – ההודעה המפנה);ההודעה המפנה תפנה להודעה שתפורסם באתר המרשתת (האינטרנט) של המשרד (להלן – ההודעה העיקרית);
- בהודעה המפנה יכללו פרטים בדבר שם המשרד, האפשרות לקבלת תמיכה, הנושאים הנתמכים, מועד הגשתהבקשה והפניה לאתר המרשתת (האינטרנט) כאמור;
- בהודעה העיקרית יופיעו הפרטים האמורים בפסקה (2) וכן ־(א) הבהרה כי התמיכה היא בכפוף לאישור התקציב, וכי אין ודאות שייקבע תקציב לנושא התמיכה, ואם כן, מהיהיה שיעורו;
(ב) מספר התקנה התקציבית והסכום המיועד לה, ככל שנקבעו;
(ג) סוג המוסדות הזכאים לתמיכה;
(ד) כתובת אתר המרשתת (האינטרנט) של המשרד שבו פורסמו המבחנים;
(ה) הדרכים שבהן ניתן לקבל העתק מטפסי בקשת התמיכה;
(ו) המועד האחרון להגשת בקשות;
- הודעות כאמור בפסקה (2) תפורסם גם בעיתון יומי או בעיתןן המתפרסם מדי שבוע בשבוע לפחות, בעל תפוצהרחבה, היוצא לאור בישראל בשפה הערבית; כן תפורסם הודעה עיקרית כאמור בפסקה (3) בשפה הערבית;האמור בפסקה זו לא יחול על עניינים שבאופן מובהק, לפי טיבם ומהותם, אינם מיועדים לציבור דובר הערבית;
- הודעה מפנה יכול שתפורסם באופן מרוכז על ידי החשב הכללי עבור כלל המשרדים או חלק מהם, וכן על ידימשרד לגבי מספר תחומי תמיכה שבאחריותו;על אף האמור בסעיף זה, היה נושא התמיכה מיועד לקבוצה מוגדרת של מוסדות ציבור שהוכרו, בדין או לפי דין,כמוסדות העוסקים בנושא התמיכה, יוכל המשרד שלא לפרסם הודעה מפנה ובלבד שיפרסם הודעה עיקריתכמשמעה בסעיף זה, באתר המרשתת (האינטרנט) שלו, ובנוסף לכך תישלח על ידו הודעה כאמור לכל אחדממוסדות אלה.
(ב) ההודעה תפורסם סמוך, ככל האפשר, להגשת הצעת התקציב ולא יאוחר מיום 15 באוקטובר של השנה הקודמתלשנה שבעדה מוצעת התמיכה.
(ג) הבקשות יוגשו עד יום 1 בדצמבר של השנה הקודמת לשנה שבעדה מבוקשת התמיכה, או במועד מוקדם יותרשקבע המשרד, ובלבד שנתן 45 ימים להגשת הבקשה ממועד ההודעה על האפשרות להגישה (להלן – מועד ההגשה);בקשה שתוגש לאחר מועד ההגשה תידחה בלא דיון; קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות דיון בבקשה, ואין מניעהמבחינה תקציבית למתן התמיכה המבוקשת רשאי החשב הכללי להאריך את מועד ההגשה בשלושים ימים, מנימוקיםשיירשמו.
(ד) הגשת בקשה לפי סעיף זה תיחשב רק אם הוגשה בקשה על כל המסמכים הנלווים לה, בהתאם להנחיות נוהל זה,מבחני התמיכה, הוראות החשב הכללי והנחיות המשרד, למעט אישור על ניהול תקין והצעת תקציב אותם ניתן להגישעד 31 בדצמבר בשנה הקודמת לשנה שבעדה מבוקשת התמיכה.
(ה) על אף האמור בסעיף קטן (ד) ־
- חסרו בבקשה שהגיש מוסד ציבור מסמכים, וטרם הסתיימה בדיקת בקשות התמיכה, יודיע לו המשרד על כך עדתאריך 1 בפברואר בשנה שבעדה מבוקשת התמיכה ויאפשר למוסד השלמתם תוך זמן סביר ובכל מקרה לאיאוחר מתאריך 28 בפברואר של אותה שנה או המועד בו הסתיימה בדיקת שאר בקשות התמיכה, המוקדםמביניהם;
- פורסמה מודעה בדבר האפשרות להגיש בקשות לתמיכה במועד מאוחר מהמועד הנזכר בסעיף קטן (ב), ידחוהמועדים לפי סעיף קטן זה בהתאמה;
- אחר מוסד הציבור בהגשת מסמך עקב פעולה או מחדל של רשות מרשויות המדינה, או מסיבה אחרת שהוכח כינגרמה שלא באשמת המוסד, יוכל, לאחר שהתקבל אישור החשב הכללי לכך, להגיש מסמך זה גם לאחרהמועדים הנזכרים בפסקה (11);
- אחר מוסד ציבור בהגשת מסמך, מכל סיבה שהיא מלבד זו המנויה בפסקה (3), יקוזז מהתמיכה שאושרה לוסכום ששיעורו כשיעור תקופת האיחור ביחס לתקופת התמיכה; לעניין זה -"תקופת האיחור" – הזמן שבין המועד שבו נשלחה הודעת המשרד למוסד הציבור על הצורך בהשלמת מסמכים אופרטים בבקשת התמיכה, עד למועד הגשת המסמך האחרון הנדרש להגשה במסגרת הבקשה לתמיכה, בפועל;
"תקופת התמיכה" – התקופה שבעדה ניתנת התמיכה באותה שנה;
- על אף האמור בפסקה (4) בסעיף קטן זה, לא יקוזז ממוסד ציבור סכום העולה על 300,000 שקלים חדשים או15% מהיקף התמיכה לה נמצא זכאי, הנמוך ביניהם;
- האמור בפסקה (4) לא יחול על מוסד ציבור שבחמש השנים שקדמו לשנה בה מוגשת בקשת התמיכה הגיש אתכלל המסמכים במסגרת בקשת תמיכה לפי נוהל זה.
(ו) ועדת התמיכות תוכל לדון בבקשות שהוגשו במשך שנת הכספים להגדלת תמיכה בשל התייקרויות שלא נלקחובחשבון או בשל תקציב שלא נוצל או שנוסף; הדיןן בבקשה כזאת ייעשה בהתאם לעקרונות שקבע החשב הכללי לענייןזה, בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה; בין היתר, יתייחסו העקרונות לצורך בפרסום מחדש של הזמנה להגשתבקשות לתמיכה, או לעדכון בקשות קיימות, בזיקה להיקף התקציב המדובר או שיעורו ביחס לתקציב הבסיסי, למספרהגופים הנתמכים ולמועד ההודעה על התוספת; עקרונות כאמור ייקבעו במסגרת הוראות התכ"מ (תקנות כספים ומשק)הנוגעות לעניין.
(ז) ועדת התמיכות תחל בדיוניה לא יאוחר מיום 1 בינואר של השנה שבעדה מבוקשת התמיכה ותחליט בבקשות לאיאוחר מיום 1 במרס של אותה שנה; התקיימו נסיבות בלתי צפויות מראש או בנושאים אשר מעצם טיבם לא ניתן להחליטבבקשות במועד האמור, תדווח על כך ועדת התמיכות לחשב הכללי ותהיה רשאית להחליט על העברות כספים,כמתחייב מן האמור לא יאוחר מיום 30 ביוני של אותה שנה; לא תינתן תמיכה מאת משרד אלא לאחר שהבקשהלתמיכה נדונה בוועדת התמיכות.
(ח) בקשה לתמיכה תועבר אל ועדת התמיכות על-ידי אותה יחידה במשרד האחראית על נושא התמיכה, בצירוף המלצתהיחידה; העברת הבקשה לתמיכה מן היחידה האחראית לוועדת התמיכות, תיעשה לא יאוחר מיום 1 בינואר של השנהשבעדה מבוקשת התמיכה, במתכונת שיקבע החשב הכללי.
החשב הכללי רשאי בנסיבות מיוחדות, מנימוקים שיירשמו ולפי תנאים שקבע, לאשר שינוי במועדים האמורים בסעיף זה, בשל נסיבות חדשות שנוצרו במהלך השנה.
7. ריכוז התמיכות
(א) תמיכה במוסד ציבור מסויים תינתן מאת המשרד המופקד על תחום הפעילות שלגביו מתבקשת התמיכה.
(ב) אפשר שתמיכה במוסד ציבור מסויים תינתן מאת יותר ממשרד אחד, כאשר אותו מוסד ציבור פועל בתחומים אחדיםעליהם מופקדים משרדים אחדים, כגון חינוך ובריאות גם יחד.
(ג) בקשת תמיכה של מוסד ציבור תכלול פירוט של כל בקשות התמיכה הנוספות שהוגשו או יוגשו באותה שנת תקציבלמשרדים אחרים, לרשויות מקומיות או לגופים ציבוריים אחרים וכן תכלול פירוט סיוע בכסף ממשרדים וממקורותציבוריים אחרים, לרבות בדרך של תקצוב או מתן שירותים; הבקשה תכלול גם פירוט סיוע בשווה כסף ככל שנקבעוהוראות לעניין זה במבחנים.
(ד) יושבי ראש של ועדות התמיכות להן הוגשו, או אמורות להיות מוגשות, בקשות לתמיכה של אותו מוסד ציבור, יתאמוביניהם לפי הצורך את מתן התמיכה והיקפה, כדי למנוע כפילות בטיפול או תמיכת יתר.
(ה) הוגשה בקשה לתמיכה במוסד ציבור בפעילות שלא בתחום שעליו מופקד המשרד, והמשרד הפנה את המוסדלמשרד אחר, יוכל המבקש לשוב ולהפנותה למשרד האחר; ויראו כאילו הוגשה הבקשה במועד בו הוגשה למשרדהראשון.
(ו) לא תינתן תמיכה למוסד ציבור בעד סוג פעילות הנתמך, מתוקצב או נרכש בדרך של רכישת שירותים לפי חוק חובתהמכרזים, התשנ"ב־1992 על ידי אותו משרד או על ידי משרד אחר, לפי תקנה תקציבית אחרת; לעניין סעיף קטן זה, 'תמיכה' – למעט כספי עיזבונות שמחלקת הוועדה הציבורית לקביעת יעודם של עיזבונות לטובת המדינה.
8. ועדת התמיכות
(א) בקשות לתמיכות ממשרד יידונו בוועדת תמיכות שימנה בכתב השר הממונה על סעיף התקציב.
(ב) בוועדת התמיכות יהיו שלושה או חמישה חברים, מעובדי המשרד, ובהם חשב המשרד או נציגו וכן היועץ המשפטישל המשרד או נציגו.
(ג) עמדת היועץ המשפטי, או נציגו בוועדה, תכריע בעניינים משפטיים; עמדת החשב, או נציגו בוועדה, תכריע בענייניםתקציביים.
(ד) ועדת תמיכות תפעל לפי נוהל זה ותביא בחשבון, בשיעור שייקבע במבחנים, ככל שיקבע, את התמיכה בכסףהניתנת למוסד הציבור המבקש ממקורות ציבוריים אחרים; ועדת התמיכות תביא בחשבון את התמיכה בשווה כסףהניתנת למוסד הציבור מתקציב המדינה וממקורות ציבוריים אחרים ככל שנקבעו הוראות לעניין זה במבחנים.
(ה) חשב המשרד או נציגו בוועדת התמיכות יודיע לוועדת התמיכות מהו הסכום שנקבע בסעיף התקציב לתמיכה בכל סוג של מוסדות ציבור, והחלטות הוועדה לא יחרגו מן הסכום האמור.
(ו) הסכום שנקבע בסעיף התקציב יחולק בין מוסדות ציבור הנמנים עם אותו סוג לפי מבחנים שוויוניים, כאמור בסעיף3א(ד) לחוק; סך כל התמיכות שתאשר ועדת התמיכות מסעיף תקציב, לא יעלה על הסכום הקבוע באותו סעיף תקציב.
(ז) לא יוצא סכום שנקבע בחוק תקציב שנתי לצורך תמיכה במוסד ציבור אלא אם כן הוא מואגד ומקיים את הוראותיו שלנוהל זה, ובמידה המתיישבת עם המבחנים, וזאת כאמור בסעיף 3א(ח) לחוק.
(ח) לגבי שיעור התמיכה יחולו ההוראות האלה:
- לא תינתן תמיכה למוסד בשיעור העולה על 90% מעלות הפעילות הנתמכת, באותו סוג פעילות, של המוסד אלאאם כן נקבע במבחני התמיכה הנוגעים לענין שיעור נמוך יותר (להלן בסעיף קטן זה – שיעור התמיכה המרבי);
- מוסד ציבור נתמך ידרש לממן את הפעילות הנתמכת ממקורותיו העצמיים בשיעור של 10% מעלותה לפחות;מימון של 10% לפחות מעלות הפעילות יהיה במזומן;
- לעניין חישוב עלות הפעילות ושיעור המימון עצמי לפי פסקאות משנה (1) ו-(2), לא יוכרו עלויות שהן שווה כסף, אלא אם כן נקבע אחרת במבחני תמיכה מסוימים; בכל מקרה, לא יוכרו הכנסות או הוצאות של המוסד בשווהכסף, אלא אם כן הן מופיעות בדוחות הכספיים המבוקרים; שווי עבודת מתנדבים יובא בחשבון לעניין סעיף זה,ובלבד שאינו עולה על שכר מינימום, שמוסד הציבור מנהל רישום של המתנדבים ושעות עבודתם באופן המאפשרפיקוח ובקרה, וששווי זה כלול בדוחות הכספיים של מוסד הציבור;
- התברר למשרד לפי ממצאי ביקורת או בדרך אחרת כי בשנה מסויימת שחלה בתוך חמש השנים שקדמו למועדהידיעה, עלתה תמיכת המדינה על שיעור התמיכה המרבי מעלות הפעילות הנתמכת, ישיב מוסד הציבור למשרדאת הסכומים העולים על שיעור התמיכה המרבי מעלות הפעילות האמורה;
- התברר למשרד כי תמיכה ביתר כאמור בפסקה (4) ארעה ביותר משנה אחת בתוך חמש שנים כאמור, ישלםמוסד הציבור למשרד סכום השווה לכפל הסכומים העולים על שיעור התמיכה המרבי מעלות הפעילות הסופיתששולמו לו בשנים אלה; בנוסף, כתנאי לקבלת תמיכה באותה שנה, יוכיח המוסד, להנחת דעת ועדת התמיכות, כיברשותו מקורות עצמיים בשיעור ההפרש שביו שיעור התמיכה המרבי למלוא עלות הפעילות שבעדה הוא מבקשתמיכה, הכוללים 10% מעלות הפעילות במזומן;
- תשלום הכספים למשרד לפי סעיף זה יהיו כמפורט בסעיף 19.
(ט) מוסד ציבור הפונה לראשונה לקבלת תמיכה ממשרד ממשלתי יחויב בשנתיים פעילות במימון ממקורות עצמיים,בטרם יותר לו להגיש בקשה לתמיכה ממשלתית; במקרים חריגים ביותר, שעולה בהם צורך לוותר על דרישת הניסיון,ניתן, לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, לוותר על דרישת הניסיון וזאת אם למשרד התומך, מבקש הפטור,אינטרס ציבורי מובהק במתן הפטור; במקרה זה, תובא בחשבון, כשיקול משמעותי, העובדה שהפעילות שבשלהמבוקשת התמיכה התקיימה, בפועל, במשך שנתיים לפחות על-ידי מוסד ציבור, שממנו התפצל מוסד הציבור מבקשהתמיכה, ונתמכה בתקופה האמורה כדין על-ידי המדינה. ואולם משרד רשאי לקבוע במבחני התמיכה הנוגעים לענין, כימוסד ציבור הפונה אליו לראשונה לקבלת תמיכה יחויב בפעילות במימון ממקורות עצמיים למשך תקופה העולה עלשנתיים בטרם יותר לו להגיש בקשה לתמיכה מהמשרד.
(י) במוסד ציבור הנתמך לראשונה, לא יעלה היקף התמיכה על כפל עלות הפעילות שבעדה ניתנת התמיכה, ושקייםהמוסד בשנה שקדמה לשנה בעדה ניתנת התמיכה; לעניין חריגה מהוראת סעיף קטן זה, יחולו הוראות סעיף קטן (ט)בהתאמות הנדרשות.
(יא) תמיכה במוסד ציבור, תאושר לשנת כספים אחת.
(יב) תמיכה שמטרתה השתתפות בהוצאות בניה, פיתוח או שיפוץ הנמשכות יותר משנת כספים אחת, יכול שתאושרלמספר שנים ולא יותר משלוש, ובלבד שבמקרה הצורך קיים תקציב "הרשאה להתחייב" מתאים וועדת התמיכות תאשרמדי שנה את החלק היחסי לאותה שנה; התמיכה כאמור לא תחולק מתוך תקציבי תמיכה אחרים.
(יג) לא תשולם תמיכה בעד פעילות שהתקיימה בשנה תקציבית קודמת, אלא באחד מהמקרים האלה:
- מטרת התשלום היא העברת כספים שחויבו למוסד ציבור בשנה הקודמת בהתאם להחלטת ועדת התמיכות אךטרם שולמו;
- ההיתר לשלם תמיכה בעד פעילות שבוצעה בשנה קודמת נקבע באופן מפורש במבחני התמיכה וניתן לאמת כיהפעילות בוצעה כנדרש;
- אי תשלום התמיכה בשנה שבה בוצעה הפעילות נבע לפי קביעת הועדה ממחדל של רשות מרשויות המדינה,והחשב הכללי אישר את התשלום.
(יד) בכל מקרה, חלוקת כספים בשנה עוקבת בעד פעילות של שנה קודמת לפי סעיפים קטנים (יב) ו־(יג) תבוצע לפימבחני התמיכה שהיו תקפים בשנה הקודמת.
(טו) תמיכה למטרה חד־פעמית (כגון הקמת מבנה) לא תאושר אלא אם כן תשוכנע ועדת התמיכות שקיימים או יושגוממקורות אחרים האמצעים הכספיים למימוש המטרה כולה.
(טז) תמיכה תינתן בעד פעילות שמוסד הציבור מבקש התמיכה מקיים אותה בעצמו; ואולם יוכל מוסד ציבור לשלםכספים לגורם אחר בעד ביצוע הפעילות הנתמכת בהתקיים אחד מן המקרים האלה:
- התשלום מועבר לספק, לצורך רכישת שירותים לביצוע הפעולות הנתמכות, ובלבד שמדובר בשירותים שאינםמהווים החלפה למעשה של מוסד הציבור מגיש הבקשה בביצוע הפעילות הנתמכת, ואשר נצרכים עקב אופייםהטכני או המיומנות המקצועית הכרוכה בהם.
- התשלום מועבר למוסד אחר שקיים הסכם לשיתוף פעולה בינו לבין מוסד הציבור מבקש התמיכה לצורך ביצועהפעילות הנתמכת, וזאת אם לא צוין אחרת במבחן התמיכה; בכל מקרה לא יועבר תשלום כאמור אם המוסדהאחר הגיש בקשת תמיכה לאותה פעילות.
(יז) מוסד ציבור המקבל תמיכה לא יעביר כספים לתאגיד אחר, אלא באחד מהמקרים האלה:
- המוסד שהעביר את הכספים הוא גוף מנהל של התאגיד מקבל הכספים;
- הכספים הועברו מכח הסכם עם תורם;
הוראה זו לא תחול על מוסד ציבור שסך כל כספי התמיכה השנתית של כלל משרדי הממשלה בו לא עולה על 10%ממחזור הכנסותיו באותה שנה;
בסעיף קטן זה, "גוף מנהל" – מוסד ציבור המאגד או מעניק שירותי ניהול לפי הסכם לשני גופים או יותר אשר מטרותיהםהרשומות לפי כל דיו דומות או זהות לשלו.
(יח) בכל מקרה, לא יועברו כספים אלא בהתקיים האמור להלן:
- לתאגיד שאליו מועברים הכספים אישור על ניהול תקין מאת רשם העמותות או אישור מקביל, ככל שקיים, מאתהרשם הנוגע לעניין;
- מוסד הציבור המעביר את הכספים ימסור הודעה לרשות המסים בדבר ההעברה הכספית; העתק מהודעה זויעביר מוסד הציבור למשרדים התומכים בו;
- התאגיד שאליו מועברים הכספים אינו תאגיד עסקי.
(יט) אושרה תמיכה למוסד ציבור והתברר כי מוסד הציבור העביר כספים לתאגיד או גורם אחר שלא במקרים המותריםלפי סעיף קטו (יז) או (יח), או שהעביר כספים לתאגיד שאין לו אישור ניהול תקין כאמור בסעיף זה או שהוא תאגידעסקי, יופחתו מהתמיכה המגיעה לו כספים בהיקף הכספים שהועברו; ההפחתה תבוצע בידי המשרד שתמך במוסדבהיקף הגבוה ביותר, לפי אחת מהדרכים הנזכרות בסעיף 199.
(כ) אושרה תמיכה למוסד ציבור והתברר כי מוסד הציבור העביר כספים לתאגיד עסקי בשליטתו, שהוא בעל גרעיןמצטבר מעל 15% או שהוא בעל גרעון שוטף מעל 25%, יגרע מהתמיכה שאושרה למוסד הציבור כפל הסכום שהועברכאמור ולא יותר מסכום התמיכה שאושרה; ההפחתה תבוצע בידי המשרד שתמך במוסד בהיקף הגבוה ביותר, לפי אחתמן הדרכים הנזכרות בסעיף 199.
(כא) על אף האמור בסעיפים קטנים (יז) עד (כ) יוכל מוסד ציבור ליתן הלוואת בעלים לתאגיד שבשליטתו ובלבדשההלוואה תהיה לתקופה הקצרה מחמש שנים, תעוגן בהסכם והחזרה יהיה בדרך של תשלומים כספיים;
לעניין סעיף קטן זה –
"שליטה" – כהגדרתה בחוק ניירות ערך, התשכ"ח־1968, "תשלומים כספיים" – תשלומים שאינם בשווה כסף.
(כב) לא תאושר תמיכה למוסד ציבור אשר בדו"ח הכספי המבוקר האחרון שלו נרשמה, לפי כללי חשבונאות מקובלים,יתרת נכסים נטו לשימוש לפעילויות שלא יועדו, בשיעור של מעל 100% ממחזור הכנסותיו השנתי לפי אותו דו"ח כספי.
(כג) לא תאושר תמיכה למוסד ציבור אשר לפי הדו"ח הכספי המבוקר האחרןן שלו גרעונו המצטבר עולה על 50%ממחזור הכנסותיו באותה שנה, על פי אותו דו"ח, אלא אם כן אשרה ועדת התמיכות תוכנית הבראה שהציע; ואולם גוףהנתמך לראשונה לא ייתמך אם גרעונו המצטבר לפי הדוח הכספי האחרון שלו עולה על האמור להלן:
- מוסד שמחזור הכנסותיו עלה על 500,000 שקלים חדשים ־ 30% ממחזור זה;
- מוסד שמחזור הכנסותיו נמוך מ -500,000 שקלים חדשים ־ 50% ממחזור זה.
(כד) לעניין שיעור הוצאות ההנהלה והכלליות של מוסד ציבור נתמך יחולו ההוראות האלה:
- שיעור הוצאות ההנהלה והכלליות של מוסד ציבור מתוך מחזור הכנסותיו השנתי כמפורט בטור א' בטבלה שלהלןלא יעלה על השיעור המרבי של הוצאות הנהלה וכלליות כמפורט בטור ב' שלצדו:טור א' טור ב'
מחזור ההכנסות השנתי שיעור שולי מרבי של הוצ' הנהלה וכלליות
(במיליוני שקלים חדשים) ממחזור ההכנסות השנתי
עד 10 22%
מעל 10 עד 25 הבאים 15.5%
מעל 25 עד 50 הבאים 10%
מעל 50 עד 75 הבאים 8.5%
מעל 75 עד 100 הבאים 7.5%
מעל 100 הבאים 5%
- לעניין זה ייבחן שיעור הוצאות הנהלה וכלליות של המוסד ביחס לשנת הכספים האחרונה שלגביה היה על המוסדלהגיש דוח כספי מבוקר וכן בשנת הכספים שבשלה מוגשת הבקשה, לפי התקציב המאושר או הצעת התקציבשלו; מוסד שלא נתמך בשנה קודמת ייבחן שיעור הוצאות הנהלה וכלליות שלו לפי התקציב המאושר או הצעתהתקציב שלו לשנת הכספים שבעדה מוגשת הבקשה, במתכונת שיקבע החשב הכללי;
- התברר למשרד לפי ממצאי ביקורת, דו"ח כספי מבוקר או בדרך אחרת כי בשנה מסויימת שחלה בתוך שבעהשנים שקדמו למועד הידיעה עלה שיעור הוצאות הנהלה וכלליות על האמור, יחולו ההוראות האלה:(א) הייתה החריגה חד פעמית או שניה בתוך ארבע שנים – תופחת התמיכה בו באותה שנה בסכום החריגהכשהוא מוכפל ב-5, ולא יותר מגובה התמיכה ששולמה לו;
(ב) חרג מוסד ציבור פעם שניה בתוך ארבע שנים – ידרש המוסד, כתנאי לקבלת תמיכה בשנה בעדה מוגשתהבקשה, להוכיח להנחת דעת ועדת התמיכות, כי נקט צעדים שימנעו חריגה נוספת בשנה שבעדה הוא מבקש אתהתמיכה;
(ג) חרג מוסד ציבור כאמור ביותר משתי שנים בתוך ארבע שנים, תישלל ממנו התמיכה בשנים שבהן חרג: השבתהכספים תהיה לפי האמור בסעיף 199.
- לעניין סעיף קטן זה, לגבי מוסד ציבור שמחזור הכנסותיו לפי הדו"ח הכספי המבוקר האחרון שברשותו, אינו עולהעל 400,000 שקלים חדשים, לא תחשב עלות שכר המנהל הכללי שלו הנמוך מ-40% ממחזורו, כחלק מהוצאותההנהלה והכלליות של אותו מוסד ציבור.
- שווי עבודת מתנדבים יובא בחשבון לעניין סעיף קטן זה, ובלבד שאינו עולה על שכר מינימום, שמוסד הציבורמנהל רישום של העובדים ושעות עבודתם באופן המאפשר פיקוח ובקרה, וששווי זה כלול בדוחות הכספיים שלמוסד הציבור.
- החל בשנה העוקבת לשנה שבה יחולקו תמיכות לפי נוהל זה, ואחת לחמש שנים לפחות, יבדוק החשב הכללי אתהשיעורים המרביים ויפעל לתיקון הנוהל ככל שימצא לנכון.
(כה) לענייו חריגה משיעור הוצאות ההנהלה והכלליות של מוסד ציבור נתמך האמור בסעיף קטן (כד) יחולו ההוראותהאלה:
- באגף החשב הכללי תוקם וועדה מיוחדת שחבריה יהיו החשב הכללי או נציגו – יושב ראש, ובנוסף לכך סגן החשבהכללי ונציג היועץ המשפטי של משרד האוצר (בסעיף זה – הוועדה);
- הוועדה תהא מוסמכת לאשר בנסיבות מיוחדות, חריגה מהשיעור המרבי של הוצאות הנהלה וכלליות שנקבעובסעיף קטן (כד), לפי העניין, ביחס למוסד ציבור מסויים, על בסיס בקשה מנומקת שהגיש המשרד הנוגע בדבר;
- הבקשה תוגש בתוך ארבעים וחמישה ימים ממועד החלטת ועדת התמיכות הנוגעת לבקשת העמותה לקבלתתמיכה או ממועד החלטת ועדת התמיכות הנוגעת לממצאי ביקורת שנערכה בעמותה, לפי העניין;
- הוועדה תיתן את החלטתה בבקשה האמורה בפסקה (2) בתוך 45 ימים מיום קבלת הבקשה, ויפורטו בההנימוקים לכך;
- הוועדה תקבע את סדרי עבודתה.
(כו) לעניין עלות השכר של בעל תפקיד ניהולי במוסד ציבור נתמך יחולו ההוראות האלה:
- עלות השכר של ממלא תפקיד ניהולי בהיקף כלשהו (להלן – מנהל) במוסד ציבור נתמך, ובכלל זה עובד עצמאיהנותן שירותים למוסד וקבלן משנה, לא יעלה על השכר ברוטו במכפלת 1.4 של מנהל חברה ממשלתית לאעסקית בדירוג הגבוה ביותר לפי דירוג חברות ממשלתיות לא עסקיות (בשנת 2011 השכר ברוטו במכפלת 1.4עומד על 48,388 שקלים חדשים לחודש), (להלן – השכר המרבי);עמידה בהוראה זו תיבחן בכל שנה על בסיסנתוני עלויות שכר בשנת הכספים האחרונה שלגביה היה על המוסד להגיש דוח כספי מבוקר וכן בשנת הכספיםשבשלה מוגשת הבקשה, לפי התקציב המאושר או להצעת התקציב; מוסד שלא נתמך בשנה קודמת, ייבחנו נתוניהשכר שלו לפי התקציב המאושר או להצעת התקציב שלו לשנת הכספים שבעדה מוגשת הבקשה;
- התברר על פי דו"ח נתוני שכר מבוקרים על ידי רואה חשבון כי עלות השכר של מנהל במוסד הציבור עלה בשנהשבה קיבל המוסד תמיכה, על השכר המרבי, יופחת מסכום התמיכה של מוסד ציבור, בשנה בה התברר הדברסכום החריגה כשהוא מוכפל בחמש, ולא יותר מסכום התמיכה ששולמה למוסד בשנה שבה חרג; ואולם ועדתהתמיכות תהא מוסמכת לאשר בנסיבות מיוחדות וחריגות שיפורטו, חריגה מהשכר המרבי למנהל שנקבע בפסקהזאת, לפי העניין, ביחס למוסד ציבור מסויים, בהתייעצות עם החשב הכללי;
- השכר המרבי יתעדכן באופן שוטף לפי עדכוני רשות החברות הממשלתיות;
- הוראות סעיף קטן זה יחולו רק על מוסד ציבור –(א) שסך התמיכה הציבורית בו, בשנה שבה הייתה חריגה, עולה על 25% מתקציבו השנתי או על 5 מליון שקליםחדשים – לפי הנמוך מביניהם;
(ב) ששכר מקבלי השכר בו אינו מפוקח או מוגבל בדרך אחרת, לפי כל דין או נוהל.
9. החלטת ועדת התמיכות ואישורה
(א) ועדת תמיכות תיתן את החלטתה בכתב בצירוף הנמקה, ואם החליטה לתת תמיכה למוסד הציבור המבקש תציין אתמטרת התמיכה, היקף התמיכה ותנאי התמיכה.
(ב) ועדת התמיכות רשאית מטעמים שיירשמו, להחליט על תשלום מקדמה למוסד ציבור שאושרה לו תמיכה בשנתהתקציב הקודמת, ובלבד שגובה המקדמה לא יעלה על עשרים אחוזים מסך כל התמיכה ששולמה למוסד בשנההקודמת מאת אותו משרד, או באישור החשב הכללי ובנסיבות מיוחדות שירשמו, אף אם לא אושרה תמיכה כאמור אוטרם שולמה; ההחלטה טעונה אישור המנהל הכללי של המשרד והודעה לחשב הכללי.
(ג) מקדמה תינתן למוסד שהגיש בקשה לתמיכה לאותה שנה ומחזיק באישור ניהול תקין תקף לאותה שנה.
(ד) לא החליטה הוועדה כאמור עד יום 1 באפריל של השנה שבעדה מבוקשת התמיכה, רשאית ועדת התמיכות לאשרתשלום מקדמה כמפורט בסעיף קטן (ב) בשיעור שלא יעלה על שלושים אחוזים.
(ה) לא התקבלה החלטת ועדת התמיכות בעניין תמיכה במוסד עד תאריך 1 ביוני בשנה שבעדה מבוקשת התמיכה,מסיבות התלויות במשרד עצמו או ברשות שלטונית אחרת, יוכל החשב הכללי, בהמלצת המשרד, לאשר מתן מקדמותבשיעור נוסף כך ששיעור המקדמה הכוללת שיקבל מוסד הציבור לא יעלה על 40% מסך כל התמיכה כאמור בסעיף קטן (ב).
(ו) אושר תשלום מקדמה מאת המשרד והודע על כך למוסד הציבור המבקש, יתחייב המוסד באמצעות מורשי החתימהשלו, לפני תשלום המקדמה, על גבי טופס שיקבע לצורך זה, כי יחזיר למשרד את המקדמה אם בסופו של דבר לאתאושר התמיכה, בצרוף הפרשי הצמדה וריבית.
10. תמיכה בשל בינוי או פיתוח מקרקעין או מבנים
(א) בתמיכה המיועדת לאפשר רכישת מקרקעין או בניה, הקמה או שיפוץ של מבנה קיים יחולו ההוראות האלה:
- המקרקעין או המבנה ישמשו למטרת התמיכה ויעודם לא ישונה, זולת אם נקבע אחרת במבחני התמיכה הנוגעיםלעניין;
- תירשם בפנקס המקרקעין, על פי חוק המקרקעין, התשכ"ט-1969, זיקת הנאה לטובת הציבור במקרקעין אובמבנה בקשר לאותה מטרה;
- תירשם בפנקס המקרקעין, על פי חוק המקרקעין, התשכ״ט-1969, הערת אזהרה לפיה לא תיעשה עסקה אוהתחייבות לעסקה במקרקעין או במבנה;
לעניין פסקאות (2) ו-(3), "בניה, הקמה אן שיפןץ של מבנה קיים" – למעט פעולות בינוי שאינן מצריכות היתר בניה לפיכל דין ושעלותו הכוללת למבנה יחיד אינה עולה על 200,000 ש"ח; אלא אם נקבע אחרת במבחני התמיכה הנוגעיםלעניין.
(ב) ועדת תמיכות רשאית לפטור בכתב את מוסד הציבור מרישום זיקת הנאה או הערת אזהרה בפנקס המקרקעין,בהתקיים אחד מהמקרים האלה:
- אם הוכח להנחת דעתה כי מהותן של זכויות מוסד הציבור במקרקעין אינן מאפשרות רישום כאמור, בהתחשבבאמור בתוספת, וכי ניתנו בטחונות אחרים לקיום האמור בסעיף קטן (א)(11);
- אם התמיכות המצטברות בעד פעולות בינוי או שיפוץ באותם מקרקעין אינן עולות על רבע ממחיר הרכישה אוההקמה או השיפוץ או על 500,000 שקלים חדשים, הנמוך ביניהם;
כמו כן רשאית ועדת התמיכות, מטעמים מיוחדים שיירשמו, להתיר למוסד לשנות את המטרה הרשומה בזיקת ההנאהאו את הרישום בפנקס המקרקעין או למחוק אותם, לפי כל דין; עלה היקף התמיכות הכולל למבנה על 500,000 שקליםחדשים, או שנעשה השינוי בתוך 10 שנים ממועד אישור התמיכה, יעשו שינוי המטרה הרשומה בזיקת ההנאה או שינויהרישום או מחיקתו כאמור באישור החשב הכללי.
(ג) החליטה ועדת התמיכות לפטור את מוסד הציבור מרישום זיקת הנאה או הערת אזהרה בפנקס המקרקעין, לפי סעיףקטן (ב), תדווח הוועדה על החלטתה לחשב הכללי באופן שיקבע.
(ד) ועדת תמיכות תנהל רישום פיזי וממוחשב כפי שיקבע החשב הכללי לגבי רישום זיקות הנאה או הערות אזהרה אופטור מכך לפי סעיף זה.
11. תשלום התמיכה
(א) תמיכה שאושרה, למעט מקדמה לפי סעיף 9, תשולם מאת המשרד במועדים שייקבעו במבחני התמיכה המגעיםלעניין; לא נקבעו הוראות כאמור, תקבע ועדת התמיכות מועדים לתשלום בהתחשב בהנחיות החשב הכללי, בקצב ביצועהפעילות הנתמכת ואפשרויות המימון של המשרד, ובמידת האפשר, באופן שימנע מן המוסד הנתמך את הצורך להיזקקלמימון ביניים.
(ב) בכל מקרה, לא תועבר תמיכה העולה על 50% מסכום התמיכה שאושר בטרם הוכח ביצוע הפעילות בסכוםשהועבר; השלמת תשלום יתרת התמיכה תבוצע לאחר מסירת דו"ח ביצוע מעודכן אשר יוכל לכלול צפי ביצוע כפי שקבעהמשרד.
(ג) התמיכה תועבר במישרין לחשבון בנק של מוסד הציבור שנרשם בבקשת התמיכה.
12. פיקוח ובקרה
(א) המשרד יקיים פיקוח על מילוי התנאים למתן התמיכה, על השימוש בתמיכה שנתן ועל ביצוע הפעילות הנתמכתכנדרש; לצורך הפיקוח בידי המשרד יטיל המנהל הכללי של המשרד על מקבל שכר או עובדים מעובדי המשרד את קיוםהפיקןח כאמור (להלן – המפקח), או ירכוש שירותי פיקוח מגורם חיצוני שיבחר כדין, ובלבד שיופעלו על ידי המפקח; חשב המשרד יאשר את אופן ביצוע הפיקוח, וידווח לחשב הכללי על ביצוע הפיקוח כאמור.
(ב) הפיקוח יתבצע בידי המפקח בכל שנה לגבי כל מוסדות הציבור הנתמכים על ידי המשרד.
(ג) הפיקוח יתבסס על קבלת דיווחים תקופתיים ודו"חות ביצוע ממוסדות הציבור הנתמכים, וכן יכלול ביקורים במקוםהפעולה של המוסדות הנתמכים זולת אם אישר החשב הכללי כי מהות הפעילות, אופיה או היקפה או פעולות פיקוחחלופיות מספקות שמקיים המשרד התומך מייתרים פיקוח במקום הפעולה או מאפשרים הפחתת תדירות הביקוריםלאחת לשנתיים.
(ד) הפיקוח יהיה מכוון לברר כי –
- המוסד פועל באופן חוקי ולפי הוראות כל דין;
- המוסד מקיים את התנאים שקבע המשרד בקשר לתמיכה ואת הוראות הנוהל;
- המוסד מקיים את פעולותיו לפי כללים או תקנים שנקבעו לגופים מסוגו;
- התמיכה משמשת למטרה אשר לשמה ניתנה;
- לא חלו שינויים מהותיים בנוגע למוסד הנתמך שהיה בהם כדי להשפיע על אישור התמיכה או על שיעור התמיכה.
(ה) מפקח ידווח לוועדת תמיכות על הפעלת מנגנון הפיקוח וממצאים עיקריים; ועדת התמיכות באמצעות חשב המשרדתדווח לחשב הכללי כאמור, פעמיים בשנה לפחות (עד ה-1 ביוני ועד ה-1 בדצמבר בכל שנה).
(ו) נתמך מוסד ציבור בידי יותר ממשרד אחד, יתאמו ביניהם המפקחים של המשרדים התומכים, את סדרי הפיקוח עלאותו מוסד ציבור, במגמה להגדיל את החיסכון והיעילות.
(ז) מבלי לגרוע מאחריות המשרד לפי נוהל זה, יפעיל החשב הכללי מערך ביקורת מרכזי לביצוע ביקורת ובקרה עלהגופים הנתמכים.
(ח) ביקורת כאמור בסעיף קטן (ז) תתבצע בידי משרד רואי חשבון לפי הנחיות החשב הכללי, ולפי החלוקה שלהלן:
- בקרה כספית תתבצע בידי משרדי רואי חשבון כאמור, כל שנה לגבי כל מוסדות הציבור מקבלי התמיכה;
- ביקורת עומק תתבצע לגבי כל מוסד ציבור אחת לשלוש שנים, זולת אם קבע החשב הכללי אחרת לגבי גוף מסוייםאו קבוצת גופים.
(ט) משרד האוצר יקצה 0.5% לפחות מסך כלל התמיכות הניתנות לפי נוהל זה מדי שנה בשנה להפעלת מערךהביקורת המרכזי האמור בסעיף קטן (ז).
(י) בנוסף לאמור בסעיף קטן (ט), כל משרד יקצה סכום בשיעור השווה ל-0.5% לפחות מסכום שנקבע בתקנה תקציביתלצורך תמיכה במוסדות ציבור, לשם קיום פיקוח בשטח על הפעילות הנתמכת, כאמור בסעיף קטן (א); במשרדים שבהםסכום התקציב הכולל שנקבע לצורך תמיכה עולה על 400 מליון שקלים חדשים יהיה שיעור ההקצאה האמורה 0.25%לפחות מסכום התקציב האמור.
(יא) החשב הכללי יהיה רשאי לקבוע כללים לעניין אופן ביצוע הפיקוח והדיווח אליו כאמור בסעיף זה.
(יב) החשב הכללי רשאי שלא לאשר חלוקת תמיכה בתחום פעילות מסויים אם ראה כי לא קויימו הוראות סעיף זה.
13. שינוי, עיכוב או הפסקת התמיכה
(א) לא הוגשו דוחות או מסמכים שנדרש המוסד להגיש, יעוכב או ייפסק תשלום התמיכה.
(ב) נתברר למשרד כי מוסד ציבור אינו עומד בתנאים שקבע המשרד בקשר לתמיכה, או לא היה זכאי מלכתחילהלתמיכה, או חל שינוי אחר במוסד הציבור או בפעולותיו אשר היה בו כדי להשפיע על אישור התמיכה או על שיעורהתמיכה, יוקטן, יעוכב או ייפסק תשלום התמיכה, לפי העניין.
(ג) נתברר למשרד כי היקף או קצב ההוצאות או ההכנסות של מוסד הציבור שונה באופן מהותי מהמתוכנן, באופן שישאו שהיה בו כדי להשפיע על אישור התמיכה או על שיעור התמיכה, רשאי המשרד להפחית את ההיקף או להתאים אתהקצב של תשלום התמיכה לשינויים שחלו כאמור.
(ד) נתברר למשרד כי מוסד ציבור לא עמד בתנאים ובהתחייבויות שנקבעו בקשר לתמיכה או לא היה זכאי מלכתחילהלתמיכה, יפעל המשרד לגביית הכספים ששולמו למוסד הציבור ביתר או את מלוא הסכומים ששולמו לו, או סכומיםנוספים על תשלומים ששולמו לו, לפי העניין, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, מן המועד שבו נוצרה עילת חיוב המוסד, לפי סעיף 199.
14. קבלת תמיכה באופן פסול
נתברר למשרד כי מוסד ציבור מסר דיווח לא נכון, ולפיו ניתנו למוסד כספי תמיכה בעד פעילות מסויימת, או שהמוסדעשה שימוש בלתי נאות בכספי תמיכה שניתנו בעד פעילות מסויימת, יינקט כלפי מוסד הציבור האמור בסעיף 133(ד)לעניין הכספים שבהם נעשה שימוש בלתי נאות או הכספים שניתנו בשל דיווח לא נכון, לפי העניין, בצירוף הפרשיהצמדה וריבית, באופן המפורט בסעיף 19.
15. צעדים לגבי תמיכה לפי פעילות שניתנה באופן פסול
נוסף על האמור בסעיף 14, בתמיכה הניתנת לפי פעילות, יפעל המשרד לעניין מוסד ציבור שנהג בדרך של דיווח לא נכוןאו שימוש בלתי נאות לפי ההוראות שלהלן זולת אם נקבע אחרת במבחני התמיכה הנוגעים לאותה פעילות:
- לעניין שימוש בלתי נאות או דיווח לא נכון הנוגע לשיעור הנמוך מ-25% מהיקף הפעילות שבעדה ניתנה התמיכהלמוסד הציבור כאמור – יגבה ממוסד הציבור סכום השווה לכפל סכום השימוש הבלתי נאות או הדיווח הלא נכוןכמפורט בסעיף 199;
- לעניין שימוש בלתי נאות או דיווח לא נכון הנוגע לשיעור של 25% או יותר מהיקף התמיכה שניתנה למוסד הציבורבעד הפעילות –(א) תופסק התמיכה במוסד הציבור בשנה שבה התגלו הליקויים על פי ממצאי הביקורת ויוחזרו הכספים שניתנולמוסד באותה שנה;
(ב) תישלל אפשרותו של המוסד לקבל תמיכה מן המדינה בשנתיים שלאחר מכן.
16. צעדים לגבי תמיכה לפי מספר משתתפים שניתנה באופן פסול
בתמיכה הניתנת לפי מספר משתתפים, יפעל המשרד לפי ההוראות שלהלן לעניין ביקורת וממצאיה, זולת אם נקבעאחרת במבחני התמיכה הנוגעים לאותה פעילות:
- נמצא, על פי ממצאי הביקורת, ששיעור החריגה בין דיווחי מוסד הציבור בדבר מספר המשתתפים בפעילותהנתמכת ובין ממצאי הביקורת עולה על שיעורי החוסר המרביים, תתבצע ביקורת שניה במוסד תוך 45 ימים, עלבסיס נתוני ההשתתפות ששימשו לצורך הביקורת הראשונה, זולת אם נעשתה הביקורת השנייה בשנת לימודיםחדשה, אז ייחשבו נתוני השנה החדשה; לא נערכה ביקורת שניה תוך 45 ימים, תתבצע ביקורת שניה במוסד עלבסיס נתוני ההשתתפות המעודכנים; לא נערכה ביקורת שניה תוך 60 ימים, תיחשב ביקורת נוספת שתיערךכאילו היא ביקורת ראשונה;
- נערכו שתי ביקורות מדגמיות במוסד, ובאחת מהן לא עמד המוסד בשיעור מספר המשתתפים הנדרש, תבוצעביקורת שלישית, מדגמית או מלאה, תוך 60 ימים ממועד הביקורת הראשונה; נתוני ההשתתפות שייחשבו לצורךביקורת זו יהיו זהים לנתוני הביקורת השנייה זולת אם נעשתה הביקורת השלישית בשנת לימודים חדשה, אזייחשבו נתוני השנה החדשה; לא עמד המוסד בביקורת זו, ייחשב הדבר כאילו לא עמד בביקורת שנייה ברציפות;לא נערכה ביקורת שלישית תוך 60 ימים, תתבצע ביקורת שלישית במוסד על בסיס נתוני ההשתתפותהמועדכנים; לא נערכה ביקורת שלישית תוך 75 ימים, תיחשב ביקורת נוספת שתיערך כאילו היא ביקורתראשונה;
- לא תבוצע ביקורת שניה או שלישית במוסד ביום הביקורת שקדמה לה או ביום שלאחריו;
- לביקורת יתלווה נציג מטעם מוסד הציבור אשר שמו, יחד עם שמות ממלאי מקום למקרה שיעדר, יימסר בעתהגשת בקשת התמיכה; הנציג יסייע בזיהוי המשתתפים בהתאם להנחיות החשב הכללי;
- שיעורי החוסר המרביים המותרים (להלן – שיעורי החוסר המרביים) שיחשבו לצורך סעיף זה יהיו:(א) במוסד שמספר המשתתפים המדווחים בו הוא עד 20 – 20%;
(ב) במוסד שמספר המשתתפים המדווחים בו גבוה מ-20 – 15%;
היעדרות לפי סעיף זה תיחשב היעדרות מכל סיבה שהיא;
- עלה שיעור החוסר בביקורת הראשונה על 25%, יופסק מיד תשלום התמיכה למוסד עד לסיום הביקורת השנייהאו השלישית, לפי העניין;
- נמצא בכל אחת משתי ביקורות כאמור בפסקאות (2) ו-(3) שנערכו במוסד שיעור היעדרות העולה על שיעורהחוסר המרבי, יופחת שיעור התמיכה למוסד, החל במועד הביקורת השנייה או השלישית, לפי העניין; שיעורההפחתה האמור יהיה שיעור החוסר בפועל, כחלק יחסי מתוך תקופה של שנים עשר חודשים; לעניין זה, ייחשבשיעור החוסר הנמוך מבין אלה שנמצאו בכל אחת מהביקורת שבהן עלה שיעור החוסר על שיעור החוסר המרבי;
- נמצא בשתי ביקורות מתוך הביקורות שנערכו במוסד באותה שנה, כי מי שדווח כמשתתף אינו נוכח במוסדבאותם מועדים או התברר באופן אחר כי אין לשלם למוסד תמיכה בעד מי שדווח כמשתתף, יופחת היקף התמיכהבמוסד בשילוש סכום התמיכה שניתן בעד אותו משתתף בשנים עשר החודשים האחרונים, זולת אם יוכיח המוסדכי היעדרות המשתתף, הייתה בתקופה הפחותה משנים עשר חודשים; האמור בפסקה זו יחול רק לגבי היעדרותרציפה של משתתפים מסוימים בשיעור העולה על 5% מכלל המשתתפים במוסד, או היעדרות של משתתף אחד,הגבוה בניהם; משתתפים שהופחתה תמיכה בשל היעדרותם לפי פסקה זו, יובאו בחשבון לענין מספרהמשתתפים הנעדרים כנזכר בפסקה (7), אך לא לעניין הפחתת שיעור התמיכה האמורה בפסקה האמורה;
- נמצא שיעור הנעדרים ברציפות בשתי ביקורות כאמור בפסקה (1) ו-(2), גבוה מ-25% ממספר המשתתפיםשדווחו, או נמצא ששיעור הנעדרים שלא ברציפות גבוה מ-35%, תישלל מן המוסד יתרת התמיכה, אם נותרה,בשנה השוטפת וכן תישלל זכותו של המוסד לקבלת תמיכה בשנתיים שלאחר מכן;
- לא תינתן תמיכה לכל מוסד אחר בעד המשתתפים שנעדרו ברציפות, אלא לאחר שיוכיח להנחית דעת המשרד כיהם לומדים בו; האמור בפסקה זאת יחול רק לגבי היעדרות רציפה של משתתפים מסוימים בשיעור העולה על 5%מכלל המשתתפים במוסד, או היעדרות של משתתף אחד, הגבוה ביניהם.
17. תמיכה שניתנה תוך הטעיה
(א) הוכח להנחת דעתה של ועדת תמיכות כי מוסד דיווח ביודעין דיווח לא נכון על פעילות, כולה או חלקה, שקיים, אשרלא התקיימה בפועל, או על אדם אשר לא השתתף בפעילות מעולם כאילו השתתף בה, יחולו ההוראות האלה:
- במקרה וזהו הדיווח הלא נכון הראשון הידוע לוועדה לגבי אותו מוסד, ומדובר בפעילות אחת, או במשתתף אחד, לפי העניין –(א) לגבי תמיכה הניתנת לפי פעילות – תקוזז תמיכה בהיקף פי שלושה מתמיכה שניתנה בעד אותה פעילות, וככלשמדובר בפעילות מסויימת החוזרת על עצמה – לא פחות מהתמיכה שניתנה, מאז דיווח עליה המוסד לראשונה,ובכל מקרה לא פחות מהתמיכה שניתנה, או הייתה ניתנת, בעד קיום הפעילות במשך שלוש שנים;
(ב) לגבי תמיכה הניתנת לפי מספר משתתפים – תקוזז תמיכה בהיקף פי שלושה מתמיכה שניתנה בעד אותומשתתף מיום רישומו לראשונה במוסד, ולא פחות משלושים ושישה חודשי תמיכה;
- במקרה ולידיעת הוועדה מדובר בדיווח לא נכון שאינו הראשון לגבי אותו מוסד, בתוך שנתיים, או שמדובר בדיווחלא נכון לגבי יותר מפעילות אחת או לגבי יותר ממשתתף אחד, לפי העניין –(א) לגבי תמיכה הניתנת לפי פעילות – יקוזז סכום כאמור בפסקה (1)(א) לגבי הפעילות או הפעילויות שדווחובאופן לא נכון, ובנוסף לכך לא ייתמך המוסד באותה שנה ובשתי השנים שלאחר מכן; ככל ששולמה למוסד תמיכהבאותה שנה – יוחזרו הכספים למשרד;
(ב) לגבי תמיכה הניתנת לפי מספר משתתפים – יקוזז סכום כאמור בפסקה (1)(א) לגבי המשתתף אוהמשתתפים שדווחו באופן לא נכון, ובנוסף לכך לא ייתמך המוסד באותה שנה ובשתי השנים שלאחר מכן; ככלששולמה למוסד תמיכה באותה שנה – יוחזרו הכספים למשרד;
- בסעיף קטן זה, "פעילות אחת" – פעילות בודדת מתוך סוג פעילות אחד מהפעילויות המפורטות לפי מבחניהתמיכה הנוגעים לעניין.
(ב) התחזה אדם למשתתף שנעדר בעת ביקורת, בתמיכה הניתנת לפי מספר משתתפים, תישלל התמיכה מאותו מוסדבסכום השווה לשלושים ושישה חודשים של תמיכה בעד אותו משתתף; נמצאה התחזות כאמור בביקורת שניה משתיביקורות כאמור בסעיף 16(1) ו-(2), ייחשב המשתתף הנעדר, לעניין סעיף 16, כאילו נעדר גם בביקורת הראשונה.
(ג) התחזה אדם למשתתף שנעדר בעת ביקורת, בתמיכה הניתנת לפי מספר משתתפים, והמוסד או בעל תפקיד בו ידע,או שוועדת התמיכות קבעה כי היה עליו לדעת כי מדובר בהתחזות, תישלל התמיכה מאותו מוסד בכל אותה שנה.
18. צעדים לגבי סיכול ביקורת
לעניין סיכול ביקורת על תמיכה לפי פעילות או תמיכה לפי משתתפים יחולו ההוראות האלה:
- הוכח להנחת דעת ועדת התמיכות כי סוכלה ביקורת במוסד, כך שעורכי הביקורת לא הצליחו לנהלה עקב אישיתוף פעולה או הפרעה מצד המבוקרים, בעלי תפקידים במוסד, עובדיו או מי שהשתתף בפעילות המבוקרת,יחשב הדבר כאי מילוי התחייבות המוסד, כמשמעו בנוהל, ויביא לדחיית בקשת התמיכה מראשית אותה השנה; ככל ששולמה למוסד תמיכה באותה שנה – יוחזרו הכספים למשרד;
- על אף האמור בפסקה (1), במקרים חריגים, תוכל ועדת התמיכות לקבוע בהחלטה מנומקת כי נסיבות הענייןמצדיקות אי פסילת הבקשה;
- סוכלה ביקורת כאמור בפעם שניה בתוך שלושים ושישה חודשים, תיפסל בקשת התמיכה של המוסד בשנה שבהסוכלה הביקורת בפעם השנייה, ויושב למשרד סכום השווה לכפל כספי התמיכה שניתנו באותה שנה, אם ניתנו.
19. גביית כספים ממוסד ציבור נתמך
(א) גביית כספים לפי נוהל זה תתבצע באחת או יותר מן הדרכים האלה, ולפי הסדר המפורט להלן:
- קיזוז הסכום מכספי תמיכות שמגיעים למוסד מאותו המשרד באותה שנה;
- קיזוז הסכום מכספי תמיכות שמגיעים למוסד ממשרדים אחרים באותה שנה;
- מימוש הכספים מתוך סכום הערבות שנתן לשם כך המוסד במסגרת הבקשה לתמיכה שהגיש, אם ניתנה;
- קיזוז הסכום מכספי תמיכות עתידיות למוסד מהמשרד; ועדת התמיכות רשאית להחליט כי הקיזוז יעשהבשיעורים;
- קיזוז הסכום מכספי תמיכות עתידיות למוסד ממשרדים אחרים; ועדת התמיכות רשאית להחליט כי הקיזוז יעשהבשיעורים;
- קיזוז הסכום מכספים המגיעים למוסד מהמשרד כתמורה בעד רכש, אספקת טובין או מתן שירותים;
- הגשת תביעת השבה נגד המוסד.
(ב) קיזוז לפי סעיף קטן (א)(2), (5) ו-(6) ייעשה באישור החשב הכללי לאחר שהתייעץ עם נציגי המשרדים הנוגעיםלענין.
(ג) לא השיב מוסד ציבור כספים שצריך היה להשיב לפי סעיף זה בתוך פרק זמן סביר שקבעה ועדת התמיכות, וראתההוועדה כי נסיבות העניין מצדיקות זאת, יפעל המשרד להגשת תביעה להשבת הכספים מאת מורשי החתימה או מאתהמנהל הכללי של המוסד, השבת כספים כאמור, תהיה בהתאם להתחייבות שעליה חתמו, כאמור בסעיף 33 (ב),באמצעות פרקליטות המדינה לאחר שאישרה הגשת תביעה כאמור; בהחלטה לפי סעיף קטן זה, תתחשב ועדתהתמיכות, ביו היתר, בשיקולים האלה: התרשמותה מרמת המודעות לקיומה של חריגה מהוראות הנוהל או מהתחייבותשעליה חתם המוסד, היקף החריגה מהוראות הנוהל, משכה ותדירותה.
(ד) בהחלטה לפי סעיף זה, רשאית ועדת תמיכות להימנע מלחייב את מוסד הציבור להשיב הפרשי הצמדה וריבית ביחסלסכומים הנדרשים, או להפחיתם, אם ראתה כי טיב החריגה מהוראות הנוהל ויתר נסיבות העניין מצדיקים זאת.
(ה) החלטה לשנות, לעכב או להפסיק תשלום תמיכה שאושרה לפי סעיף זה, תתקבל בוועדת התמיכות והיא תדווחעליה למנהל הכללי של המשרד ולחשב הכללי.
(ו) גוף נתמך יהיה רשאי להגיש בקשה לעיון מחדש בהחלטת ועדת התמיכות בעניין ממצאים שבעובדה. הבקשה תוגשתוך 7 ימים ממועד קבלת החלטת הוועדה. ראתה ועדת התמיכות כי נסיבות העניין מצדיקות עיון מחדש כאמור, תדוןהוועדה בממצאים שהוגשו לה ותקבל החלטתה בתוך 14 ימים מפניית הגוף הנתמך.
20. ביקורת מדגמית
לעניין סעיפים 12 ו-18, ייחשבו ממצאי ביקורת מדגמית, שבוצעה לפי כללים שקבע החשב הכללי, מייצגים את כללהפעילות.
21. מידע על תמיכות
(א) החשב הכללי יפרסם במרשתת (אינטרנט) מזמן לזמן ולא פחות מפעמיים בשנה את שמות מוסדות הציבורהנתמכים וסכומי התמיכה שאושרו לכל מוסד, כשהם ממוינים לפי מבחני התמיכה השונים של כל משרדי הממשלה.
(ב) ננקטו צעדים של הפחתת תמיכה ממוסד ציבור, הפסקת התמיכה בו או קיום הליכי גביה כלפיו או כלפי אלה שנתנוהתחייבות אישית למענו, יודיע חשב המשרד בכתב לכלל הגופים הנוספים הנותנים תמיכה ציבורית לאותו מוסד ציבור, כפי שדווח בבקשת התמיכה של מוסד ציבור, על פרטי הצעדים שננקטו ועל הנסיבות שגרמו להם.
22. הוראות וכללים נוספים
מבלי לגרוע מסמכויותיו לפי נוהל זה, רשאי החשב הכללי לקבוע הוראות וכללים ליישום נוהל זה.
23. ביטול
הנוהל הקודם – בטל.
24. תחילה ותחולה
(א) תחילתו של נוהל זה למעט סעיף 8(כג) ביום י"ט בטבת התשע"ג (1 בינואר 2013) (להלן – יום התחילה).
(ב) תחילתו של סעיף 8(כג) ביום כ"ט בטבת תשע"ד (1 בינואר 2014).
(ג) סעיף 8(כד) יחול על בקשות תמיכה שהוגשו בעד שנת 2013 ואילך.
(ד) מוסד ציבור שבשנת 2012 חרג בתנאי השכר של מנהל מאלה הקבועים בסעיף 8(כו), יחויב להפחית בכל שנה החלבשנת 2014 15% לפחות מסכום החריגה בשנת 2012, עד לשנה שבה לא תתקיים חריגה כאמור, ובלבד שבשנת2020, לכל המאוחר, יעמוד בתנאי השכר הקבועים בנוהל; ועדת התמיכות תהיה רשאית לאשר הסדר הפחתה אחרלמוסד שיבקש זאת, מנימוקים שיירשמו, ובלבד שבשנת 2020 יעמוד הגוף בתנאי השכר כאמור.