ביקורת פנימית בחברות פרטיות
לא פעם ולא פעמיים אני נשאל מדוע חברות פרטיות, שחוק הביקורת הפנימית איננו חל עליהם, בוחרות למנות מבקר פנימי להחיל על עצמם כללי בקרה / רגולציה באופן וולנטרי ?
הסיבות לכך רבות ומגוונות :
- בחלק מהמקרים מדובר על חברות המוחזקות על ידי מספר גדול של בעלי מניות, והמבקר הפנימי הינו גורם מקצועי, חיצוני, אשר מבצע את תפקידו באופן אובייקטיבי ללא תלות או חשש לניגוד עניינים.
- לעיתים, מדובר על חברות שבעלי המניות אינם "עובדים" בפועל בחברה, והמבקר הפנימי מהווה גורם מקצועי, בלתי תלוי, במשמש כמשרת אמון של הדירקטוריון ואשר אמור לחזק את מוטת השליטה של הדירקטוריון על תהליכי העבודה והפעולות המבוצעות ע"י הנהלה.
- ישנם מקרים שהחברות אשר פועלות במרחב גאוגרפי נרחב, פריסה ארצית או פריסה בינלאומית אשר מחייבת (בהתאם לדרישות תקינה או רגולציה) גורם מפקח בדמות מבקר פנימי.
לצורך כך גיבשנו במשרד תוכנית ייעודית לביצוע ביקורת פנימית בחברות פרטיות.
תוכנית זו :
- מטרתה לבחון ולשפר את תהליכי העבודה העיקריים בחברה תוך שילוב בקרות פנימיות מובנות בכל אחד מהתהליכים.
- להציף הן לדירקטוריון והן להנהלה ליקויים, כשלים ונקודות תורפה.
- להגביר את יעילות התהליכים והפעולות לשם הגדלת רווחיות.
- לבחון עמידה בהוראות החוק והרגולציה הרלוונטית.
- לגדר ולצמצם סיכונים .
- להגדיל את מוטת השליטה של הדירקטוריון בסביבה והפעילות העסקית של החברה.
- להגדיל את רמת הפיקוח והבקרה של ההנהלה על כלל עובדי החברה.
- לבצע מעקב ייזום אחר תיקון ליקויים ומניעת הישנות של אירועים.
- לסייע לארגון להשיג את המטרות והיעדים שהציב לעצמו ביעילות ובאפקטיביות המרבית.
חשוב להדגיש, הביקורת הפנימית פועלת לפי שיטת עבודה סדורה וקבועה, בהתאם למתודולוגיה מקצועית, בהגינות, בשקיפות, באובייקטיביות, באי תלות, ובדסקרטיות.
במשרדינו נצבר ניסיון רב, בביקורת פנימית בחברות פרטיות.
מצד אחד הביקורת הפנימית מתבצעת באופן מקצועי : בודקת תהליכים, מאתרת ליקויים, מציפה כשלים, מאתגרת את המערכת, וחותרת למניעת הישנות מיקרים דומים בעתיד.
מצד שני, בשונה מארגונים ציבורים, מאופיינת בלווי צמוד יותר של המבוקרים, בסבלנות גדולה יותר לצורכי הלקוח, במעקב צפוף יותר אחר תיקון הליקויים ובמעורבות גדולה יותר של בעלי המניות.
לא נמצאו פוסטים
לא נמצאו פוסטים